Veelgestelde vragen

Over de Freshly Fish visbox

Hoe werkt Freshly Fish?

1. Elke maand stellen wij een speciale box met visproducten samen
De producten in de Freshly Fish visbox zijn van hoge kwaliteit en altijd vers. Dankzij het nauwe contact met onze leveranciers weten we precies waar de producten vandaan komen en hoe ze zijn geproduceerd. De visbox is leverbaar in twee verschillende groottes. 

2. Je maakt een account aan en bestelt de gewenste box
Bij Freshly Fish is bestellen van een box vrijblijvend. De omvang van de visbox die je bestelt kan maandelijks worden gewijzigd, afhankelijk van jouw situatie. 

3. Je krijgt de box op onze vaste bezorgdag thuisbezorgd
De visbox wordt door de bezorgservice gekoeld en vers bij je thuisbezorgd. 

4. Snel en gemakkelijk een overheerlijk visgerecht van kwaliteit op tafel
Na levering van de visbox tover je met de inhoud van de box én onze recepten in een handomdraai de meest overheerlijke visgerechten op tafel! 

Hoe vaak kan ik met de Freshly Fish visbox koken?

De Freshly Fish visbox is te bestellen in twee verschillende groottes van zes of acht maaltijden. Elke maaltijd bestaat uit twee porties. Zo kun je met de visbox van zes maaltijden zes keer voor twee personen koken en met die van acht maaltijden acht keer voor twee personen koken.  

Hoelang kan ik de producten bewaren?

De visproducten in de Freshly Fish visbox zijn áltijd vers. Op de verpakking kunt u de exacte houdbaarheidsdatum van het product vinden. Je kunt de vis tot deze datum gekoeld in de koelkast bewaren. Als je de producten liever op een later moment consumeert, dan kun je de producten invriezen. Magere vis is in de diepvries tot 6 maanden houdbaar. Vette vissoorten blijven ingevroren tot 3 maanden goed.

Wat zit er in de Freshly Fish visbox?

Elke box bevat een unieke samenstelling van de meest verse, seizoensgebonden visproducten. Onze leveranciers leveren duurzame vissoorten uit alle hoeken van de wereld, om een zo breed mogelijk assortiment aan te kunnen bieden: van verse Noorse zalm tot kabeljauw uit de Noordelijke wateren.

Hoe zit het met vis uit verre landen?

De meeste producten uit de Freshly Fish visbox worden geleverd door onze eigen lokale vissers. Deze vis is niet diepgevroren geweest en is heel snel na vangst verpakt in onze heerlijke visbox. Sommige vis uit onze visbox komt daarnaast uit verre landen, zoals Argentijnse garnalen of Afrikaanse heekfilet. We willen onze klanten ook van deze heerlijke vis laten genieten. Deze specifieke vis wordt daarom direct na vangst ingevroren, om een perfecte kwaliteit te kunnen garanderen. Zodat iedereen van de beste vis kan genieten!

Wat zit er precies in de visbox?

In de visbox zitten (afhankelijk van welke variant je kiest) 6 of 8 porties vis voor 2 personen. Het zijn gemarineerde (of ongemarineerde) visfilets, die direct de pan of oven in kunnen. De vis wordt geleverd met bijbehorende receptenkaartjes, zodat je nooit zonder kookinspiratie zit!

Kan ik ook ongemarineerde vis bestellen?

Ja dat kan! Op de bestelpagina (www.freshlyfish.nl/bestel) zie je de optie voor de naturel box: een visbox met gefileerde vis, zónder marinade. De naturel visbox is alleen in XL formaat te bestellen.

Waar kan ik meer informatie vinden over de voedingsinformatie?

Op de pagina maandbox en inhoud van deze maand kun je naast de verschillende vissoorten of de hyperlink klikken van voedingsinformatie.

Hoe kies ik de juiste box?

Afhankelijk van het aantal eters aan jouw eettafel kun je kiezen uit twee visbox formaten. De Hooked visbox bevat zes visgerechten voor twee personen en The Big Catch XL visbox bevat acht visgerechten voor twee personen. Eet je alleen? Dan kun je vanzelfsprekend twaalf keer eten van de Hooked visbox. Ben je met meer personen of grotere eters? Dan kun je meer visgerechten tegelijk proeven. 

Leveringsinformatie

Hoe ziet het bestelproces eruit?

Als je visbox bestelling en betaling bij ons binnen is, ontvang je een bevestigingsmail. De bezorgdatum is elke laatste vrijdag van de maand. Op de pagina Inhoud van deze maand, kun je zien wat de precieze bezorgdatum is per maand. Het gehele bestelproces verloopt gekoeld; van het inpakken van jouw vis tot het bezorgen van je visbox. Zo ben je verzekerd van de meest verse koelverse vis!

Waar en wanneer wordt mijn visbox bezorgd? 

De visbox wordt elke laatste vrijdag van de maand aan huis bezorgd door de bezorgservice.

Hoe kan ik mijn levering inzien?

Van de bezorgservice Leen Menken ontvang je de avond voor de dag van de levering (tussen 23:00 en 3:00) meer informatie over jouw levering. Hier wordt een bezorgmoment van 3 uur aangegeven (binnen het tijdspad dat jij gekozen hebt). De bezorger probeert binnen die uren jouw visbox bij je thuis te bezorgen. Heb je bij bestelling je mobiele nummer doorgegeven? Dan stuurt de bezorger je een SMS als hij in de buurt is.

Ik ben niet thuis op het aangegeven bezorgmoment, wat nu?

Onze bezorgservice komt jouw visbox gekoeld bezorgen. Ben je op dat moment niet thuis? Dan komen ze de volgende dag nog een keer terug.  Heb je bij bestelling je mobiele nummer doorgegeven? Dan stuurt de bezorger je een SMS als hij in de buurt is. Ben jij zelf niet in de buurt? Dan komt de bezorger morgen gewoon weer terug.

Moet ik de hele dag thuisblijven? Hoe weet ik wanneer de visbox komt?

Van de bezorgservice Leen Menken ontvang je de avond voor de dag van de levering (tussen 23:00 en 3:00) meer informatie over jouw levering. Hier wordt een bezorgmoment van 3 uur aangegeven (binnen het tijdspad dat jij gekozen hebt). De bezorger probeert binnen die uren jouw visbox bij je thuis te bezorgen. Heb je bij bestelling je mobiele nummer doorgegeven? Dan stuurt de bezorger je een SMS als hij in de buurt is.

Wijzigen bestelling

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Je bestelling is tot het uiterste bestelmoment, maandag tot 24:00 uur, voor de laatste vrijdag van de maand kosteloos te wijzigen.

Hoe wijzig ik mijn boxtype?

Door in te loggen op je account, kun je je bestelling kosteloos wijzigen tot het uiterste bestelmoment (maandag tot 24:00 uur, voor de laatste vrijdag van de maand). 

Accountinformatie

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Je kunt je accountgegevens wijzigen op de pagina ‘Mijn account’ bij ‘Accountgegevens’. 

Hoe kan ik mijn e-mailinstellingen aanpassen?

Je kunt je accountgegevens wijzigen op de pagina ‘Mijn account’ bij ‘Accountgegevens’. 

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres?

Je kunt je accountgegevens wijzigen in je account.

Aan de slag met de visbox

Hoe weet ik hoe ik de vis het best kan bereiden?

Op het bakje van de vis is een sticker geplakt. Hierop kun je precies zien wat de beste manier is om de vis te bereiden. Dit kan, zowel in de oven als in de pan.

Moet de folie verwijderd worden van het bakje?

Voordat je de vis in de oven zet, moet de doorzichtige folie van het bakje verwijderd worden. Het bakje waar de vis in zit, kan gewoon de oven in.

Ik heb vis bereid uit de visbox, hoe laat ik Freshly Fish weten wat ik ervan vond?

Wij zijn enorm benieuwd naar jouw Freshly Fish dish! Heb jij een lekker gerecht gemaakt? Deel het met ons op social media en gebruik #freshlyfish

Wil je je mening achterlaten? Ga dan naar onze Facebookpagina FreshlyFish en schrijf een review. Wij horen graag wat jij ervan vindt!